سفارش تبلیغ
صبا ویژن

معرفی بهترین محصولات دندان لمینت متحرک ثابت نکات اموزشی

مزیت پر کردن دندان چیست و باید چه رماحلی را طی کنیم

یک مزیت پر کردن دندان این است که میتوانید همان دندان خراب شده را تا چند سال سالم نگه دارید  ممکن است شنیده باشید که حداقل تا 24 ساعت پس از ترمیم حفره باید از جویدن در ناحیه پر کننده دندان خودداری کنید.با این حال ، پس از پر کردن حفره ، دندانپزشک شما دستورالعمل های خاصی را برای شما در مورد زمان و آنچه باید بخورید خواهد داشت.انواع خاصی از پرکن ها ممکن است بر زمان انتظار شما تأثیر بگذارد. ما برخی نکات توصیه شده برای غذا خوردن پس از پر شدن دندان را به اشتراک می گذاریم.


زمان انتظار شما ممکن است بر اساس نوع پرکنی که دریافت می کنید متفاوت باشد.


پرکردن آمالگام (نقره). این نوع پر کردن حدود 24 ساعت طول می کشد تا کاملاً سفت شود و به حداکثر قدرت برسد. دندانپزشک شما احتمالاً توصیه می کند حداقل 24 ساعت منتظر بمانید تا جوانی را در طرف دهان خود که محل پر شدن آن است بجوید.

پرکن کامپوزیت (سفید/رنگ دندان). هنگامی که دندانپزشک یک نور UV آبی را روی دندان شما قرار می دهد ، پر کردن کامپوزیت بلافاصله سفت می شود. معمولا می توانید به محض خروج از مطب دندانپزشک غذا بخورید. با این حال ، ممکن است دندانپزشک شما توصیه کند حداقل 2 ساعت منتظر بمانید تا قبل از جویدن پرکننده ، اگر هنوز بی حس هستید.

متغیرهای دیگری که می توانند بر غذا خوردن پس از پر کردن تأثیر بگذارند

 

 

مزین پر کردن دندان چیست و باید چه رماحلی را طی کنیم

 

 

بی حسی موضعی


دندانپزشک شما به احتمال زیاد از بی حسی موضعی برای کاهش درد در طول عمل پر کردن استفاده می کند.خوردن غذا قبل از از بین رفتن این عامل بی حسی ممکن است باعث شود که به طور تصادفی زبان ، گونه ها یا لب های خود را گاز بگیرید. بی حسی معمولاً در عرض 1 تا 3 ساعت از بین می رود.

 

 

ناراحتی بعد از عمل


ناراحتی بعد از عمل


داشتن ناراحتی پس از پر شدن دندان غیر معمول نیست ، که ممکن است بر اشتها یا میل شما به غذا تأثیر بگذارد.دندانپزشک شما ممکن است داروهای ضد درد مانند ایبوپروفن را برای راحتی بیشتر شما توصیه کند.


ناراحتی در بافت لثه


در حین عمل ، بافت لثه نزدیک دندان پر شده ممکن است تحریک شود و در نتیجه باعث درد شود. این ممکن است بر میزان راحتی شما در جویدن آن طرف دهان برای چند روز تأثیر بگذارد.می توانید با آب نمک گرم آبکشی کنید تا لثه ها احساس بهتری داشته باشند (1/2 قاشق چایخوری نمک حل شده در 1 فنجان آب گرم).

 

افزایش حساسیت



افزایش حساسیت


دندانها ممکن است چند روز تا یک یا دو هفته پس از دریافت پر کردن دندان به گرما و سرما حساس شوند.دندانپزشک شما احتمالاً پیشنهاد می کند که از خوردن غذاها و نوشیدنی های بسیار گرم یا سرد خودداری کنید. اگر حساسیت ظرف چند هفته از بین نرفت ، با دندانپزشک خود صحبت کنید.گاهی اوقات ممکن است نیش شما بعد از پر شدن متفاوت باشد ، مثل اینکه دندان های شما مانند همیشه به هم نچسبند.اگر چند روز دیگر به نیش جدید عادت نکرده اید و نیش شما هنوز هم ناهموار است ، با دندانپزشک خود تماس بگیرید. آنها می توانند پر کردن را تنظیم کنند تا دندان های شما دوباره به طور عادی به هم بچسبند.


 


نکاتی برای خوردن بعد از پر کردن

بیشتر مردم بعد از اینکه دندانپزشک یکی از دندان هایشان را پر کرده است ، تا حدی حساسیت را حس می کنند. در اینجا چند نکته کاربردی است که می توانید برای به حداقل رساندن ناراحتی رعایت کنید:گاز بگیرید و با دقت جوید. فک شما می تواند فشار زیادی را هنگام گاز گرفتن وارد کند ، بنابراین گاز گرفتن شدید پس از پر شدن می تواند منجر به درد شود. در نظر داشته باشید که تمام طول غذا را گاز نزنید و در طرف مقابل پر کردن جدید جویدن را با دقت انجام دهید.

از خوردن غذاهای سفت خودداری کنید. جویدن آب نبات سفت ، آجیل ، یخ و سایر غذاهای سفت می تواند با اعمال فشار زیاد بر دندان ها باعث ایجاد درد شود. گاز گرفتن غذاهای سفت همچنین می تواند یک پر کننده نقره ای جدید را که زمان تنظیم آن را نداشت ، از بین ببرد.

از خوردن غذاهای چسبناک خودداری کنید. خوردن غذاهای چسبناک خیلی زود پس از پرکردن می تواند پر کننده جدید شما را از بین ببرد. این اغلب اتفاق نمی افتد و به احتمال زیاد با پرکردن آمالگام بیشتر از پر کردن کامپوزیت است.

وقت بگذارید. با آهسته غذا خوردن ، می توانید از گاز گرفتن بیش از حد سخت و جویدن در طرف دهان خود که محل پر شدن جدید شما است ، جلوگیری کنید.

از خوردن غذاهای شیرین خودداری کنید. غذاها و نوشیدنی های شیرین نه تنها می توانند حساسیت ایجاد کنند ، بلکه می توانند رشد باکتری ها را در اطراف پر شدن جدید شما تقویت کنند.

از خوردن غذاها و نوشیدنی های بسیار گرم و سرد خودداری کنید. با خوردن یا نوشیدن غذاها و نوشیدنی ها با درجه حرارت متوسط ??، شانس بیشتری برای عدم ایجاد حساسیت دارید.

با دهان بسته بجوید. اگر دندان های شما به گرما و سرما حساس هستند ، حتی هوای سرد نیز می تواند باعث ناراحتی شود. با بسته نگه داشتن دهان ، احتمال ورود هوای سرد به دهان را کاهش می دهید.می توانید بعد از سیر شدن غذا بخورید ، اما نوع پر کردن اغلب تعیین می کند که چه زمانی می توانید غذا بخورید.


شما باید بیشتر با یک آمالگام (نقره) منتظر بمانید تا با یک کامپوزیت (سفید/رنگ دندان). ممکن است 24 ساعت طول بکشد تا آمالگام شما کاملاً سفت شود.

 

 

بعد از اینکه دندان را پر کردید


بعد از اینکه دندان را پر کردید ، دندانپزشک به شما دستورات زیر را می دهد:


چقدر باید قبل از غذا صبر کرد

چقدر باید منتظر بمانید تا از دندان پر شده برای جویدن استفاده کنید

از مصرف چه غذاها و نوشیدنی هایی (قندی ، سفت ، بسیار گرم یا سرد ، چسبناک و غیره)