سفارش تبلیغ
صبا ویژن

معرفی بهترین محصولات دندان لمینت متحرک ثابت نکات اموزشی

مراقبت های بعد کار کذاشتن لمینت دندان و نکات طلایی ناگفته

لمینت دندان کامپوزیت از دیرباز به عنوان یک راه حل  درمانی  و زیبایی برای دندان های استفاده میشوند. در حالی که آنها به طور کلی با استفاده از یک تکنیک مستقیم انجام می شوند، لمینت کامپوزیت های انتخاب شده در ابتدا با استفاده از روش لایه بندی، بدون هیچ گونه عامل باندینگ، بر روی دندان اعمال می شوند، به شکل آناتومیک اولیه با مقداری اضافی دندان شما تراشیده می شود. سپس روکش تا حدی پلیمریزه شده از دندان خارج می‌شود، حرارت داده می‌شود و تا آناتومی نهایی تکمیل بشود و قبل از لوت کردن به صورت خارج از دهان پردازش می‌شود. اروکش ها ظاهر دندان های شما را بهبود می بخشد. قرار دادن ونیر روشی ایده آل برای سفیدتر کردن دندان ها، ترمیم دندان های ترک خورده و پرکردن شکاف بین دندان های شما است. ز فواید این تکنیک می توان به بهبود خواص فیزیکی و مکانیکی ناشی از فرآیند تمپر کردن، سازگاری حاشیه ای بهتر،  پرداخت بهتر، افزایش می دهد. روکش های چینی محبوب هستند زیرا می توانند طیف گسترده ای از نگرانی های زیبایی را بپوشانند.برای تکمیل فرآیند روکش چینی معمولاً سه بازدید مطب لازم است.از مصرف آنتی بیوتیک ها گرفته تا سیگار کشیدن، مصرف قهوه و چای تا تاثیرات زمان و سایش و پارگی، دندان ها ممکن است تغییر رنگ داده و لکه دار شوند. لکه شدن دندان ها می تواند بر اعتماد به نفس و تعاملات اجتماعی شما تأثیر بگذارد.

 


لمینت کامپوزیت معمولاً برای اصلاح مشکلات جزئی زیبایی روی چند دندان استفاده می‌شوند، نه برای اصلاح کامل لبخند، جایی که ونیرهای چینی گزینه مناسب‌تری هستند.ما هر روکش را با استفاده از یک رزین کامپوزیت رنگ دندان که به دندان شما می‌چسبد و کاملاً با رنگ طبیعی دندان‌های مجاور شما مطابقت دارد، دست می‌سازیم. اگر دوست دارید   لبخند خود را بهبود ببخشید، اگر به ونیرهای کامپوزیت فکر می کنید، تا اخر این مقاله با ما همراه باشید

 

لمینت کامپوزیت ونیر چیست:



لمینت کامپوزیت ونیر چیست:

لمینت ونیرهای کامپوزیت در زیبایی دندان برای بهبود ظاهر دندان ها و لبخند کلی مورد استفاده قرار میگیرند و با نیازهای فردی هر فرد تطبیق داده می شود. این یک درمان کم تهاجمی است و معمولاً نیازی به بیهوشی ندارد. کامپوزیت مستقیماً روی دندان قرار میگرد و می توان آنها را به صورت سفارشی  برا هر قد ساخت و از ان لذت برد.لمینت چه از نوع ثابت باشد و یا از نوع لمینت متحرک دندان برای پوشاندن دندان های شکسته، سطوح دندان های فرسوده، برای بهبود رنگ یک یا چند دندان به روش طبیعی و بهبود شکل و اندازه دندان ها استفاده می شود. باید بدانید ونیرهای کامپوزیت لایه های نازکی از رزین هستند که بدون از بین رفتن مینای دندان، دندان را می پوشانند. این ماده را می‌توان مستقیماً روی دندان قالب‌گیری کرد و لبخندی سالم‌تر، طبیعی‌تر و زیباتر داشت.

 

 

اولین اقدام آماده سازی لمینت کامپوزیت ونیر چیست:


اولین اقدام آماده سازی لمینت کامپوزیت ونیر چیست:

اولنی اقدام این است که قبل از استفاده از ونیرهای کامپوزیت، دندان ها باید کاملاً تمیز باشند، بنابراین شما نیاز به تمیز کردن دندان و بهداشت دهان و دندان با استفاده از تکنیک مناسب مسواک زدن و نخ دندان بدارید.


مراقبت های بعد کار کذاشتن لمینت دندان چیست:

بعد از عمل باید بهداشت دهان و دندان را رعایت کنید، از روش صحیح مسواک زدن استفاده کنید و بعد از هر وعده غذایی از نخ دندان استفاده کنید. شما باید از خمیر دندان های ساینده خودداری کنید، بنابراین از دندانپزشک خود بپرسید که کدام یک برای شما بهتر است. همچنین گاهی اوقات استفاده از مسواک برقی توصیه می شود. همچنین تمیز کردن منظم دندان برای اطمینان از رعایت بهداشت دهان و دندان بسیار مهم است.شما باید از استعمال دخانیات خودداری کنید و مصرف نوشیدنی هایی مانند قهوه، چای و نوشابه را تعدیل کنید. در مورد غذا، از سس هایی مانند سس  نگی، خردل و سایر غذاهای رنگی که می توانند مینای دندان را لکه دار کنند، خودداری کنید.همچنین باید گاز گرفتن خود را کنترل کنید، از گرفتن یا بریدن اشیا با دندان خودداری کنید و از خوردن غذاهای سفت خودداری کنید. مراقب باشید دندان قروچه نکنید، اصطکاک را کنترل نکنید و از ورزش هایی که در آن خطر آسیب یا آسیب به صورت وجود دارد، اجتناب کنید.


روکش های چینی چگونه هستند: 

روکش های پرسلن بیمار در استودیوی دندانپزشکی زیبایی روکش های پرسلن به صورت سفارشی در آزمایشگاه و متناسب با لبخند منحصر به فرد شما ساخته می شوند. آنها از پرسلن ساخته شده اند - همانطور که از نام آن پیداست - که کیفیتی شفاف دارد و به روکش ها اجازه می دهد فوق العاده طبیعی به نظر برسند. مواد چینی با کیفیت بالا نیز بسیار مقاوم در برابر لکه هستند.علاوه بر این، روکش های چینی بسیار بادوام هستند. در حالی که اگر مراقب نباشید هنوز ممکن است به آنها آسیب وارد شود، روکش ها می توانند تا ده سال عمر کنند.

 


ونیرهای رزینی کامپوزیت :

ونیرهای کامپوزیت مستقیماً روی دندان طبیعی شما از یک رزین سفید رنگ تراشیده می شوند. آنها معمولاً به حداقل آمادگی دندان نیاز دارند، بنابراین ممکن است در برخی موارد برگشت پذیر باشند. و از آنجایی که آنها اغلب در یک روز تکمیل می شوند، بیماران نیازی به پوشیدن روکش موقت در حین انجام ترمیم چینی ندارند.این روکش ها گزینه ای مقرون به صرفه با چندین مزیت برای ارائه هستند، اما با برخی از معایب احتمالی نیز همراه هستند. .کسانی که به دنبال راهی نسبتاً ارزان برای اصلاح نگرانی های دندانی خود هستند، ممکن است باندینگ دندان را در نظر بگیرند. با این حال، نتایج باندینگ دندان اغلب از زیبایی کمتری نسبت به ونیرهای چینی برخوردار است و معمولاً دوام چندانی نخواهند داشت


مزایا و معایب روکش های چینی چیست :


مزایا و معایب روکش های چینی چیست :

روکش های لمینت چینی در آزمایشگاه سفارشی می شوند تا کاملاً با رنگ، شکل و اندازه مورد نیاز افراد مطابقت داشته باشند. کل فرآیند معمولاً سه جلسه شامل مشاوره طول می کشد.


مزایای روکش های چینی چیست:

مواد بادوام تر طول عمر بیشتر (حداقل 10 سال، اما اغلب بیشتر)

طبیعی ترین،بسیار مقاوم در برابر لک

معایب احتمالی روکش های چینی:

آنها قابل تعمیر نیستند، بنابراین در صورت آسیب باید کلا عوض شوند نه تعمیر

درمان انها بیشتر طول می کشد (معمولاً سه جلسه)

 

کدام نوع روکش دندان بهترین است


کدام نوع روکش دندان بهترین است:

به دلایلی که در بالا ذکر شد، توصیه می کنیم در صورتی که بودجه شما اجازه می دهد روکش های چینی را تهیه کنید، زیرا دوام بیشتری دارند و نتیجه زیبایی به مراتب بالاتری دارند.اگر به ونیرهای دندانی علاقه مند هستید، دریغ نکنید که با ما یک قرار ملاقات بگذارید تا به شما توصیه کنیم که چه نوع روکش هایی برای شما و شرایط شما بهترین کار را دارند.

 


سخن آخر :

ونیرها پوسته های کامپوزیت یا چینی هستند که می توانیم روی یک یا چند دندان در جای خود ثابت کنیم. این لایه از مواد همرنگ دندان به ما امکان می دهد شکل یا رنگ دندان شما را تغییر دهیم ونیرهای کامپوزیت روکش‌های نازکی از مواد رزین کامپوزیت (پلاستیک) هستند که مستقیماً روی سطح جلویی  اعمال می‌شوند. آنها به طور دائم به دندان های شما چسب می شوند.مواد رزین کامپوزیت با رنگ طبیعی دندان شما مطابقت دارد و کاملاً با خط لثه شما هماهنگ است  ونیرها می توانند به طور دائمی رنگ دندان های شما را روشن کنند. برای بیمارانی که تمایل به دندان های سفیدتر دارند، سفید کردن دندان ها را می توان قبل از ایجاد ونیر انجام داد تا بتوان آنها را با سایه روشن تر مطابقت داد.